„Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą, czyli dziecko bezpieczne na drodze”
W tym roku po raz pierwszy spotkania wzbogacone będą o elementy udzielania pierwszej pomocy. Kampania „Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą” jest inspirowana globalną akcją „Think before you drive” organizowaną przez fundację Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), korporację Bridgestone. Kampania ma na celu promowanie bezpiecznych zachowań wśród dzieci oraz identyfikację zagrożeń, jakie mogą wystąpić na drodze. W spotkaniach z dziećmi uczestniczył także manekin Jan, będący główną atrakcją zajęć. To jeden z animatorów firmy Bridgestone, który przebrany był w specjalny, żółty strój manekina testowego używanego w symulacji wypadków samochodowych. Kolorowa postać cieszyła się największą popularnością wśród dzieci i sprawiła, że chętniej się uczyły i zapamiętały reguły bezpieczeństwa. Pomogły w tym także upominki dla małych uczestników zajęć. Każdy z nich otrzymał odblaskowe woreczki i breloczki, a także kredki i kolorowanki. Agnieszka Gapińska