EKOLOROWO - sprawozdanie z realizacji projektu
W roku szkolnym 2013/2014 realizowana była innowacja pedagogiczna programowo – metodyczna pt. „ EKOLOROWO” opracowana w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach.
W jej ramach zrealizowano wszystkie zaplanowane zagadnienia i osiągnięto zamierzone cele.
W czasie realizacji innowacji zmianie uległy dotychczasowe metody pracy. Zmodyfikowane zostały indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne uczniów. Uczniowie pracowali rytmicznie i systematycznie na podstawie specjalnie ułożonego harmonogramu działań.
Innowacja objęła zajęcia funkcjonowania w środowisku dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym ze Szkoły Podstawowej nr 105 im. Juliana Tuwima przy ul. Bydgoskiej 4 w Poznaniu w Zespole Szkół Specjalnych nr 105 w zakresie dostosowanym do indywidualnych możliwości psychofizycznych uczniów. Innowacja została zrealizowana w oddziale „K” klas IV-VI, pozostałe oddziały klasowe ( A-H tj. klasy I-VI) były włączane w kluczowe przedsięwzięcia. Zajęcia odbywały się cyklicznie co najmniej jeden raz w miesiącu w formie zajęć terenowych oraz systematycznie w ramach zajęć funkcjonowania w środowisku w formie zajęć klasowych.
Po realizacji zamierzonych celów przeprowadziłam ewaluację w formie wywiadu
z rodzicami, nauczycielami i uczniami. Wszystkie grupy pozytywnie odniosły się do podjętych działań i ich efektów.
Anna Hartman