Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020
Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2020 to projekt, którego celem jest podnoszenie kompetencji informatycznych nauczycieli i uczniów oraz stworzenie to tego dogodnych warunków poprzez budowę infrastruktury IT, szkolenia i doposażenie placówek.
W ramach projektu SCW@2020 będziemy realizować podprojekt:
„Uczniowskie Laboratorium Informatyczne ”.
Czym jest ULI?
Są to zajęcia pozalekcyjne w ramach których uczniowie będą mieli możliwość indywidualnego i grupowego zaprojektowania, wykonania i walidacji różnych eksperymentów informatycznych podnoszących umiejętności programowania i stosowania innowacyjnych metod modelowania i symulacji komputerowej w przestrzeni wirtualnej oraz przestrzeni rzeczywistości rozszerzonej. Zajęcia z uczniami będą realizowane w oparciu o specjalnie przygotowane narzędzia edukacyjne i informatyczne dostosowane do wieku uczniów oraz ich możliwości.
W roku szkolnym 2018/2019 w podprojekcie ULI uczestniczą uczniowie klas:
VIIa SP, VIIIa SP i IIIa Gim. (oto nasz ekipa - film)
Na tej stronie publikować będziemy efekty ciężkiej pracy uczniów.
- Nasza szkolna cybergazetka
- Surfujemy legalnie! Na pohybel cyfrowym piratom (Infografika)
- Prawa autorskie (Przykład 1, Przykład 2)
- Otwarte zasoby Internetu (Przykład 1, Przykład 2)
- Wolne i otwarte licencje
- Regulaminy i korzystanie z serwisów
- Mój nauczyciel smartfon (aplikacje edukacyjne)
Aplikacje edukacyjne (Learningapps.org):
- Pojęcia astronomiczne
- Poczet królów polskich
- Wisielec - zwierzęta
- Krzyzówka matematyczna - dodawanie i odejmowanie
- Gatunki kręgowców
- Flagi państw europejskich
Interaktywne quizy:
Quizizz.com (zalecamy gre solo)
Kahoot.it (Instrukcja gry - do pobrania)
- Dobrze się odzywiaj!!!
- Czy znasz swój kraj?
- Quiz wiedzy o sporcie
- Kolejność wykonywania działań
- Polskie przysłowia
- Internet nasz świat realny
- Netykieta (inforgrafika)
- Ja i mój Internet (mapa myśli - serwis coggle.it)
- Cyberzagrozenia
- Wprowadzenie do nauki programowania - gra ScootieGo!
- Programowanie w języku Scratch
- Elementy robotyki
Ozoboty
RobotPhoton
Filmy: "Spacer z atrakcjami wokalnymi", "Synchroniczne roboty"
LegoEducation
Filmy: "Wiatraczek", "Stacja kosmiczna"
- Wycieczka do Poznańskiego Parku Naukowo - Technologicznego
W środę 20.02.2019r. uczestnicy projektu mieli mozliwość zwiedzania Laboratorium Wyobraźni. Reportaż fotograficzny poniżej.
- Projekt edukacyjny "Ozobot - mały partner do nauki i zabawy"
- Założenia i cele projektu
- Wytwory uczniów
- plansze do nauki kodów wraz z akcesoriami
- gra planszowa (Poziom I - podstawowy, Poziom II - zaawansowany,
Karty - Poziom I, Karty - Poziom II)
3. Zajęcia otwarte
- prezentacja wprowadzająca do pracy z Ozobotami
- Zadania tematyczne: Segregujemy odpady, Znajdz drogę!
Zajęcia odbyły się 30.05.2019r. Uczestniczyło w nich 21 uczniów Szkoły PdP i 7 nauczycieli.
Ozoboty w kole - film 1, film 2
Nauczyciel prowadzący: Katarzyna Gotowicz