INTEGRACJA SENSORYCZNA
Integracja SenSoryczna
Przeznaczona dla dzieci z:
- Trudnościami w uczeniu się
- Zaburzeniami w rozwoju komunikacji w zakresie mowy biernej i czynnej
- Dysleksją rozwojową.
- Nadruchliwością i problemami w koncentracji uwagi.
- Zespołem Downa i niektórymi zespołami uwarunkowanymi genetycznie.
- Autyzmem wczesnodziecięcym.
- Mózgowym porażeniem dziecięcym.
- Obniżonym poziomem rozwoju intelektualnego.
Założenia metody:
- o forma „Naukowej zabawy”, w której dziecko chętnie uczestniczy i ma przekonanie, że kreuje zajęcia wspólnie z terapeutą.
- Dziecko nie uczy się konkretnych umiejętności, lecz poprawia integrację sensoryczną polegającą na właściwym rozpoznawaniu, połączeniu w jedną całość i zapamiętywaniu docierających do systemu nerwowego informacji sensorycznych.
- Terapia wzmacnia procesy nerwowe.
- Zajęcia odbywają się w sali specjalnie wyposażonej w sprzęt do stymulacji systemu proprioceptywnego, przedsionkowego, dotykowego, wzrokowego słuchowego i węchowego