SOCJOTERAPIA
Przeznaczona dla:
- Dzieci i młodzieży w normie intelektualnej oraz z niepełnosprawnoscią intelektualną w stopniu lekkim,
- Dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania i niektórymi zaburzeniami emocjonalnymi,
- Dzieci i młodzieży ze specyficznymi problemami edukacyjno- wychowawczymi np. ADHD oraz po traumatycznych przeżyciach ( jednorazowych oraz chronicznych),
- Dzieci i młodzieży z deficytami parcjalnymi ( cząstkowymi) które mogą być przyczyną trudnych zachowań na terenie szkoły.
Założenia metody:
- Przebudowa negatywnych sądów poznawczych o sobie i innych.
- Tworzenie sytuacji w której dzieci będą miały szansę poznać siebie, docenić swoje mocne strony i wykorzystać je w różnych sytuacjach życiowych.
- Korygowanie niepożądanych zachowań.
- Stwarzanie sytuacji do ćwiczenia nowych zachowań i umiejętności w atmosferze bezpieczeństwa, życzliwości.
- Tworzenie sytuacji sprzyjających odreagowaniu napięć emocjonalnych.
- Uczenie nowych umiejętności społecznych.