Szkoła Podstawowa
- klasy I-VIII dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
- klasy I-VIII dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym
Na drugim etapie edukacji, w klasach IV-VII, realizowane jest nauczanie przedmiotowe. Zajęcia odbywają się w pracowniach przedmiotowych wyposażonych w tablice multimedialne i odpowiednie środki dydaktyczne. Zdobyte wiadomości i umiejętności są oceniane oceną cyfrową. Realizowane programy są dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów, a praca na lekcjach jest zindywidualizowana.
Wykorzystywane są metody komunikacji AAC, polisensoryczne, SI (Integracji Sensorycznej) i wiele innych.
Naszym celem jest rozwijanie samodzielności i wiary we własne siły oraz rozwijanie kompetencji społecznych umożliwiających jak najlepsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym środowisku społecznym.
Na wszystkich etapach edukacyjnych w oparciu o specjalistyczne zalecenia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej prowadzone są zajęcia rewalidacyjne.
Czas zajęć i przerw dostosowujemy do możliwości i potrzeb uczniów. Czas wolny przed lub po zajęciach edukacyjnych dzieci mogą spędzać w specjalnie dla nich przeznaczonej świetlicy.
Nauczyciele posiadają kwalifikacje do nauczania dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz kompetencje do prowadzenia zajęć terapeutycznych i rewalidacyjnych. Dla każdego z uczniów, zespół nauczycieli, specjalistów i terapeutów zatrudnionych w szkole opracowuje Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny uwzględniający ich potrzeby, możliwości i zainteresowania. Osiągnięcia w zakresie realizacji tych indywidualnych programów podsumowywane są systematycznie na Kartach Oceny Pracy Ucznia oraz poprzez Wielospecjalistyczną Ocenę Poziomu Funkcjonowania Ucznia, które wyznaczają kierunek dalszej pracy z dzieckiem.